Banen

Vi har en 9-hulls skogs- og park-bane lokalisert i Seivika, 10 km fra Kristiansund sentrum.

Klubben har utslag for hcp 37-54.

Slopetabeller

Slopetabeller for 2020 til og med 2029 finner du her. Klikk for å åpne PDF filen.

Scorekort

Scorekortet kan du laste ned her.

Hull 1

Gul: 132
Rød: 118
Index: 17
Par 3

Flat, bred fairway. Out of bounds både høyre og venste side. Bunker på venstre side ved green. Et rimelig lettspilt hull uten store utfordringer.

Hull 2

Gul: 117 m
Rød: 78 m
Index: 15
Par 3

Kort, men utfordrende hull med smal fairway og stigning mot green. Rødt Straffeområde langs hele høyre side av Fairway og rundt green. På venstre side er relativt god plass! Krever et godt, rett utslag.

TIPS:  Det er bedre plass på Høyre side enn man skulle tro når man står  på Gult utslag.

Hull 3

Gul: 441 m
Rød: 392 m
Index: 1
Par 5

Banens lengste hull med svak dogleg venstre. Skog uten hinder langs hele venstre side, bør unngås! På høyre side Fairway fra hull 8, som kan spilles motsatt vei. Vannhinder ca. 30 m fra Green på høyre side, Sidevannshinder langs grøft på høyre side ved Green. Bunker venstre side skrått ved Green, som er hellende nedover mot sjøen. Et krevende hull om man ikke er i Fairway.

TIPS:  Slå ut en kontrollert jern istedet for Driver. Ta fram en Wood på andreslaget.

Hull 4

Gul: 104 m
Rød: 72 m
Index: 11
Par 3

Kort, Par 3 Hull. Gul Tee ligger nedenfor Green hull 3.  Hele høyre side fra Gul Tee og opp forbi Green er merket Rødt - Dropp sone kan benyttes om en lander i Rødt Straffeområde på Høyre side. Bunker midt i Fairway rett foran Green. Med et rett, godt utslag et lett hull, men også lett å rote seg bort i skog og lyng.

Hull 5

Gul: 154 m
Rød: 110 m
Index: 7
Par 3

Et krevende smalt par 3 hull. Skog uten hinder langs høyre side - bør unngås. Sidevannshinder langs skog og grøft på venstre side og på venstre side av Green, som er opphøyd, vanskelig hull å få par på!

TEEMATTER

Hull 6

Gul: 261 m
Rød: 240 m
Index: 3
Par 4

Banens vanskeligste par  4 hull meget smal fairway. Skog uten hinder på høyre side og på venstre side. Siste 80 meter før Green er det Rødt på både høyre og venstre side opp bakken. Bak og til venstre for Green er det Røst Straffeområde med Droppsone i bakkant.

TIPS: Bli ikke for lang på innspillet.

Hull 7

Gul: 242 m
Rød: 185 m
Index: 13
Par 4

Banens enkleste Par 4 hull - også det vakreste! Nedlsagsfelt er bredt med bedre plass på venstre side enn det utsikten skulle tilsi. Det er Rødt sidevannshinder på begge sidene nede på flata med en bunker på Høyre side. Det ligger en grøft på tvers av fairway på rudt 180 meter fra Gult.

TIPS: Sikreste veien til par er et kontrollert slag til 100 meteren deretter ett lite jern og 2-putt

Hull 8

Gul: 249 m
Rød: 224 m
Index: 5
Par 4

Svak dogleg høyre, med en skogkledd øy uten hinder midt i fairway. Kan spilles på begge sider. Skog på ventre side bør unngås. Bunker ca. 40 m. fra green og bak green. Hold deg i fairway for godt resultat!

TIPS:  Forsøk å gå helt fram til svingen, da har du 100 meter igjen.

Hull 9

Gul: 258 m
Rød: 229 m
Index: 9
Par 4

Bred og oversiktlig Fairway. Skog på begge sider, men det er god plass.  Fairwaybunker på Høyre side ca 40 meter fra Green. Det går en grøft fra Venstre side og bak Green. Greenbunker på høyre side.

TIPS:  Ikke bli for lang på innspillet.